28. 5. 2010

Tiskárna nebo kopírka?

V posledních dnech, když mám chvilku večer čas, koukám různě na netu po inspiracích... jenže místo ní mám spíš pocit, že koukám pořád na jeden a ten samý blog. Nechci nikoho urazit, ale většina z nás nakupuje ve stejných obchodech stejné produkty stejné značky... a to mě vážně nebaví. Takže listování mezi blogy na mě působí jako listování v jednom a týž zápisníku. Stejná ikeácká kuchyň, stejné Tildí panenky, stejné GG utěrky, stejné přeslazené barvy...
Ono je strašně lehké zařídit si ten svůj domov podle toho, jak to dělají ostatní. Ale to já nechci. Radši budu hledat - a budu hledat tak dlouho, dokud nenarazím na tu občasnou inspiraci, co opravdu stojí za to. I bez GG a Tildy (Ikey se nevzdám, s tou počítám kvůli cenové přijatelnosti ;).
Opravdu nechci nikoho urazit, jen se nechci řadit do vyznavačů vintage a skandinávského stylu. Protože to já nejsem. Pouze tvořím náš domov tak, jak se nám to líbí. A to je od každého kousek, retro kávovarem začínaje a policí ze starého trámku konče.
Tak. Mám horečku, takže ze mě lezou písmenka jako divá ;) A zítra hodím na aukro své dva věnečky s anglickými nápisy, které jsem tvořila před měsícem... a udělám nové, ČESKÉ.
Doufám, že nebudu bezhlavě kopírovat každou blbost, co kde najdu... chci být tiskárna na nápady, ne kopírka.
Tak radši dobrou, mám odvoleno a teď mě čeká odpočinek...
Veve

12 komentářů:

  1. Milá Veve, mluvíš mi z duše, i já mám takové pocity. Né, že bych se nenechala občas strhnout davem, ale po čase (a to docela krátkém), člověk prostě zjistí, že to není to pravé ořechové, a že se chce cítit doma jako u sebe doma a ne jako doma u každého druhého! Sice ta hranice mezi inspirací a kopírováním leckomu nepřijde vůbec zřetelná, ale zcela jistě tam je! Taky mám moc ráda prvky severského stylu, bílou barvu, ikeu, líbí se mi Tilda i GG...ale jak se říká, všeho s mírou! Myslím, že jsi otevřela odvážné téma...i když poslední dobou tady už sem tam problesklo...hezký den Helča

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Veve, i mě si přiměla k zamyšlení...Ano je asi rozdíl, jestli někdo nakupuje a shromažďuje věci, nebo si něco koupí a to něco dotvoří a podtrhne jeho styl, ducha jeho bydlení. Do nedávna jsem o GG nebo Tildě neměla ani tušení, jsem už asi hodně velká holka na to, abych lusknutím prstu změnila styl, který léta buduju. Teď si uvědomuju, že mám daleko raději fotky, kde vidím, co někdo vytvořil, než to, co si koupil. To tvoření mě inspiruje, dodává mi energii k práci.
    Tak jsem moc ráda, že i ty budeš "tiskárna" a těším se na tvé nápady.
    Krásné odpoledne, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Hej, hej slečna nebezpečná!:))Pevne verím, že môj blog nie je z tých, čo ťa dostávajú do varu, alebo to bude len tou horúčkou?:) Inak, tak trochu si nahlas prehovorila o mojich pocitoch - netuším úmysel niektorých blogerov písať blog. Ale akceptujem, ak niekomu stačí kúpiť, odfotiť, uverejniť. A čakať na komentár. O čom chce byť môj blog som už písala a verím, že tomuto účelu, teda najmä slúži a bude slúžiť. Hawk, dohovorila, teda dopísala som:) Dobrú noc a s horúčkou ta het, keď už je taký krásny čas:)G.

    OdpovědětVymazat
  4. ešte: už sa teším na tie české venčeky:)G.

    OdpovědětVymazat
  5. Holky moje zlaté :)
    Už jsem se bála, že se některá z vás naštve... ale to se naštěstí nestalo (a která se naštvala, tak mi sem nepsala, tímpádem mi ani za to nestojí;). Tím článkem jsem prostě chtěla říct, že obdivuju ty, kteří dokáží dělat rukama, vytvářet, předělávat, ... a hlavně vymýšlet.
    Nemám nic proti tomu, když si někdo koupí v IKEA stolek a na něm umístí vlastnoručně vyrobenou dekoraci nebo starý svícen přetřený novou barvou... ale vybrat si v jednom obchodě celý pokoj? No nevím ;)
    Tak doufám, že šikovné holky ještě nevymřely...
    Jinak jsem předevčírem vymyslela úžasné poličky, které mi ale eL nechce přidělat, protože do roka budeme malovat... já bych je ale chtěla ne stěně hnééééd :D

    Gabi, ty rozhodně néééé :))) chlebík se srdíčkem přece v GG nekoupíš! ;)

    OdpovědětVymazat
  6. :)hehe, ty potvorka, už sa máš lepšie?
    My sme sa po dvoch ukážkovo slnečných a teplučkých dňoch prebudili opäť do upršaného a ufúkaného dňa a naša Rebi už zas soplí a fúka, soplí a fúka, ...je to nekonečno. Zajtra sa majú v škôlke fotiť a ona ako pravá dáma, už má obavy ako bude s tým červeným noštekom vyzerať na foto:)))G.

    OdpovědětVymazat
  7. chachááááá :D tak ju převleč za klauna, to se ten nosánek ztratí ;)
    jj, už je mi docela fajn, jenom ta hlava pořád třeští... to bude ale asi tím kvetením všude okolo :/ ale díky ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Veve,přesně a výstižně napsáno.Stačí se podívat okolo sebe......Ale mám moc ráda blogy,kde člověk reprezentuje to co vytvoří,než to co koupí.Marťa

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Veve,
    mluvíte mi z duše....
    Máte to tu moc krásne, brzy se zase stavím. ;-)
    Krásné letní dny! H.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Veve,
    dnes som natrafila na Tvoj blog. Už dávnejšie mi napadlo presne to, čo píšeš v tomto článku. Častokrát pod bielym náterom odkukaným na severských blogoch zaniknú práve tie detaily a odtlačky desaťročí... Moja vízia zariadenia domu sa veľmi podobá Tvojej, kým nájdem to, čo ma osloví a na čo budeme mať :-) zatiaľ máme zbierku rôzneho nábytku. Aj keď ma z nekvalitnej drevotriesky polepenej fóliou trafa šľak, čakám a čakám. Do prastarého domu pchať nábytok, čo je v každom treťom panelákovom byte sa mi prieči...
    Veľa zdaru a chuti tvoriť Ti prajem. L

    OdpovědětVymazat
  11. přeji krásného dne.....díky Lusikka, že máš odkaz těchto super stránek u sebe....jen houšť a víc, takhle přemýšlejících lidiček mezi námi....a to jste Veve mladá a máte vše před sebou....držím pěstičky, ať se vše daří podle vašeho přání a budu nakukovat častěji.....nás teprve nějaké budování svého vlastního domečku stále čeká a doufám, že se dočkáme.....

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Veve, jsem ráda, že jsem objevila váš blog po dlouhém hledání něčeho zajímavého (jsem na Bloggeru nováček, takže se teprve rozkoukávám) a hodně mě potěšil váš názor na věc, který je totožný s mým. V posledních týdnech jsem prošla mnoho různých blogů a na mnoha z nich se to hemží GG, bílou, shabby shic, Tildou,....je to krásné, ale...není to nic pro mě :)
    Miluji tvoření, ruční práce, příjemný domov, naši stařičkou chalupu v Beskydech, krásné české lidové tradice a toho se držím :)
    Jsem ráda, že jsem vás našla a s radostí si vás přidám k oblíbeným blogům :)
    Přeji hodně zdaru !!
    Gabriela

    OdpovědětVymazat