16. 8. 2010

Znechucená

Jak jste si asi všimli, nedávno jsme koupili starší domek. Kousek od centra, s malinkou a trošku větší zahradou. Provlhlý, velký, potřebující novou střechu, rozvody, kompletní zateplení a hlavně nebouchající plynový kotel.
Je to osmý měsíc, co tu bydlíme. Osmý měsíc, co postupně nacházíme další a další věci k opravění, vyhození anebo nejhůř i k vyměnění.
Nastěhovali jsme se na Silvestra. 6 měsíců se nám bydlelo více než dobře. To, že jsme postel postavili až minulý týden, je opravdu jen detail. 6 měsíců zabydlování, úprav a oprav, bourání a stavění.
A sedmý měsíc to začalo... přišlo léto. S ním vylezli sousedi do zahrad. A to je ten problém. Vylezli i sousedi odnaproti. Přála bych si říct, že to jsou "takoví normální sousedi". Jenže oni normální nejsou. Jsou to cikáni. Ne takoví, co jsem vídala u nás na Vsetíně, kteří mi vůbec nevadili - protože se chovali jako lidi. Tihle jsou strašní. Nikdy se mi nepodařilo spočítat, kolik jich v tom domě vlastně bydlí. Anebo spíš identifikovat, kdo tam bydlí a kdo ne. Jenom jsem zaregistrovala panímámu. Ženskou, která z jednoho konce baráku sprostě řve na manžela, který je až vzadu na zahradě. Ženskou, která mě budí v 7 ráno v sobotu svým jekotem na psa "Riki, pojď sééééém", než aby zvedla svůj velký zadek a došla si pro něj (když už nejsou schopní zajistit si branku tak, aby jim ten ratlík pořád nezdrhal). Ženskou, která dokáže být před malými dětmi tak sprostá, že ani uplivaný dělník by tolik hnusných slov v jedné větě neřekl... nebo možná řekl, ale neřval by to na celou ulici. Ženskou, která mi vynadala do malé špinavé kurvy, když jsem ji poprosila, jestli by nám pod oknem mohla přestat sprostě nadávat manželovi (to okno bylo na druhé straně našeho domku a zavřené, já měla puštěné rádio a stejně jsem ji slyšela). Ženskou, která si nejradši ze všeho otevře okna v celém baráku a pustí si ty své písničky.
A do toho mají v garáži zkušebnu kapely. Samozřejmě, že se ty basy odráží od našeho domu a já i přes puštěnou televizi slyším a cítím tuc-tuc-tuc....

O víkendu jsme si vyjeli na Vraný, kde se budeme brát. Tři dny jsme pracovali, sekali, vařili, uklízeli... čtvrtý den se vyjasnilo a sluníčko pálilo opravdu hodně. Vytáhla jsem si s kamarádem lehátka a rozplácli jsme se v zahradě. A v tom mi to došlo... to ticho, ten klid, ta pohoda...
Nechci domek u centra. Nechci domek s malou zahradou. Nechci domek s moderním zařízením. Nechci domek obklopený cikány.
Chci bydlet na Vraným. Ve vesnici se dvěma malými obchůdky a knihovnou otevřenou každý čtvrtek od 15:00 do 16:00. Chci mít okolo sebe klid, denně dřít na zahradě a nemuset se bát, že jednou budou mé děti mluvit sprostě jenom kvůli sousedce.
Mám náš domek ráda. Ale jen ten. Všechno okolo přímo nenávidím...

11 komentářů:

  1. Veve, to mi je moc líto! Z každého tvého příspěvku je cítit, jak svůj domeček budujete, zvelebuje, ale sousedy si nevyberete. Tohle je velká hrůza,težko něco poradit. Kousek od nás bydlí stará nemocná paní, tak zanáší dům a zahradu odpadky, které si vozí z kontejnerů. Šílené!Tam si ti normální sousedé taky užívají...ale pomoci se nedovolají.
    Přeju ti pevné nervy a pokud možno hezké odpoledne.
    Zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jáj miláčku, tak čo s tým, však? Nebudem ťa tlačiť ani ťahať tým alebo oným smerom, ale buď si istá, že držím palce aj na nohách, aby ste túto záležitosť dokázali vyriešiť čím skôr a čo najnebolestnejšie:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Holky, popravdě, nejradši bych se přestěhovala.. jenže je tu můj budoucí manžel, který tu má rodinu. Už jsme nad tím spolu i uvažovali, jenže u uvažování zůstalo.
    Já se s těma sousedama hádat nechci, ale jsou opravdu strašní :(

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Veve,docele Tě chápu.Není nic horšiho jak špatný soused.....Moc Ti držím palce abysto diplomaticky vyřešila a nabyla další energii na budování svého hnízda.Marťa

    OdpovědětVymazat
  5. Veve, to Ti nezávidím, my sme mali diskofilného suseda a počúvali sme s ním TV a hudbu aj o druhej v noci... Našťastie tu susedov máme zlatých. Fakt neviem, ako sa to dá riešiť. Držím palce. L

    OdpovědětVymazat
  6. To mě mrzí :(
    Snad jen popřát klidné žití a pevné nervy !

    OdpovědětVymazat
  7. No tak to je docela síla.Věřím,že ti "to" vadí a že by ses nejraději přestěhovala.Opravdu všechno v domečku se asi dá opravit,přestavět,přebudovat,ale se špatnými sousedy nehneš.Není nic horšího.Já ti přeju hodně trpělivosti...
    Přečetla jsem si,že jsi ze Vsetína.Já pocházím z Jablůnky,ale na Vsetín jsem chodila na průmku,takže to tam velice dobře znám

    OdpovědětVymazat
  8. Blani, ted jsme byli o vikendu u nas doma, na Vsetine... v sobotu bylo nadherne, tak jsem vzala sveho nastavajiciho do roznovskeho skanzenu, aby pochytil trochu te valasstiny ;) a po ceste bylo TOLIK krasnych domecku a ta priroda okolo! Strasne me to tahne zpatky, na Valassko, domuuuu :(((

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tohle já znám...když už na Valašsko jedeme a zdržíme se tam malinko dýl,než jen na víkend,tak se mi hrozně nechce odjíždět.No nedá se nic dělat,ale myslím,že vždycky se tam budu ráda vracet.

    OdpovědětVymazat
  10. ahoj veve, bydlíme v paneláku, vedle nás 2+1 bylo delší dobu volné....jednoho krásného dne kouknu ven a vidím na chodníku dodávku a cca 8 (opravdu to nejde spočítat, neboť se počet neustále a nekontrolovatelně mění) romských spoluobčanů......říkáme si s manželem" to by byla sranda kdyby se nastěhovali vedle nás"...jak jsme řekli, tak se stalo.... a začalo půlroční peklo.... než porodila své
    6-té dítě a všichni svorně odtáhli do Anglie.
    Přeji vám oběma hodně sil, opravdu to není lehké byť jen zvyknout si na něco tak vulgárního a přízemního.

    ...třeba nějakou vysokou a tlustou zeď, nebo párek dobrmanů nebo rotvajlerů a špunty do uší....nebo letenky do Anglie nebo Kanady...

    snad mě po tomto příspěvku nebudou stíhat

    OdpovědětVymazat
  11. Moni,
    kdyby tě stíhali, tak se za tebe postavím, neboj. A určitě nebudu sama!
    Teď už je docela klid, na podzim jim sluníčko svítí na druhou stranu domu (tu dál od nás), takže je pohoda. Zkušebna taky teď nezkušební, kupodivu.
    Přítel si dělal blbou srandu, že mají strach po tom, co se stalo v Bratislavě.... prej si pořídí taky ty velké sluchátka a bude s nima sekat zahradu ;)

    OdpovědětVymazat