2. 5. 2011

Pomůžete? Vybíráme okna do domečku!


Termín prvního zásahu do našeho domečku se nezadržitelně blíží. Momentálně jsme ve fázi hledání dodavatelů a stavebníků, a hlavně vytváření rozpočtu - to znamená nechat si nacenit bourání, úpravy, výkopy, rozvody, ... ale taky okna a dveře.

V sobotu jsme dostali pohledové nákresy a od té doby neustále dumám nad tím, jaká vybrat okna. Původně jsem měla představu o lehce funkcionalistické vilce, nicméně je pravda, že je potřeba držet se okolní zástavby.

Naše Roubalka je hornický dům z roku 1929, a i když by světlá dřevěná okna byla naprosto úžasná, budeme se muset spokojit s bílými plastovými. Nad bílou jásám, nad plastem už moc ne. Ale co, prej je pak míň práce s údržbou. Jinak domeček bude zařízen střídmě, hodně bílé a dřeva, sem tam kov a sklo. Mám ráda vzdušnost a světlo, a kupříkladu Soňa Malinová se mi strefuje do vkusu až příliš často ;-).

Nakreslila jsem 4 varianty oken, a ráda bych vás poprosila, zda byste se k nim vyjádřili:
1) zda velká okna dělit na 2 nebo 3 díly
2) kolik použít mřížek
3) jestli oblouk v předsíni prosklít až dolů.
Fotky jsem ukradla v naší ulici, každý dům má okenní výplně jinak, a přitom původně máme všichni stejné typové projekty hornických kolonií.

Anebo prostě napište, která varianta je vám nejsympatičtější :-)

Fotky a nákresy najdete ZDE a buď můžete psát přímo na MS, anebo sem pod článek.

Moc díky všem, kteří si uděláte čas a mrknete se na náš domeček.

Hezký den,
Veve :-)

12 komentářů:

  1. U plastových oken je opravdu důležité rekuperační zařízení. Sice plastová okna skoro všichni montují bez toho a každá druhá firma bude tvrdit, že to je nesmysl (ale tady tay okna montuje kde kdo)... Ale bez rekuperace buď budete muset celoročně 2krát denně větrat, nebo hrozí plísně (většinou alespoň nad oknem)... Když se s plast. oknama začínalo, rek.zař. bylo považovaný za nezbytnost... a i v suchém (opravdu hodně suchém) bytě pod plochou střechou v 7 patře (bez zatejkání) se po půl roce nad oknem objevila plíseň (před tím 8 let bez problémů)... mám to potvrzené několika nezaujatými stavaři.

    Omlouvám se za elaborát, ale teď řešíme stěhování ze zaplesnivělého bytu (není to jen oknama, ale taky tu jeden plast máme a u něj to začalo) a hodně se teď zabývám tím, jak se plísním vyhnout.. No a plastová okna na mě fungují jako červenej hadr:)

    OdpovědětVymazat
  2. A ještě k tématu, líbí se mi 4 , varianta asi podle vnitřní dispozice... Ale větší okno vždycky lepší:)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky, tak výběr je veliký, je vidět, že si s návrhem pohráváš, aby to nakonec dopadlo dle tvých představ. ;) No, mě se líbí typ 2 - varianta 1...Krásný den :) Peťa

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, Lilili má pravdu, bydlíme v bytě, kde jsou plastová okna a musíme hodně větrat. Už se nám také objevila plíseň a začala u oken.
    Jinak já mám ráda jednoduchost, takže za mě typ 1 varianta 2 :) a když mřížky tak typ 3

    Ale jak to tak vidím, tak jsme se zatím ani jedna neshodla :) bude to těžké vybírání.

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za názory :-) Muž mi tvrdí, že budeme mít okna s mikroventilací, ale taky tomu moc nevěřím... na druhou stranu asi ani nebudeme muset zateplovat, máme 45cm obvodové zdivo, tak možná že ten barák bude moci dýchat i s těmi plasťáky.
    Jinak favorita na ta okna mám, ale to obloukové prosklení se mi líbí zase u jiného naávrhu, tož nevím :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Hoj, Veve, dovolím si říci svůj ikdyž možná ne zcela konkrétní názor.
    Držela bych se původního plánu tak, jak to tehdy architekt navrhl. Určitě k tomu měl své důvody.
    A když bych chtěla změnu, musela by ta změna LADIT OKU, to znamená, aby byla zachována vyváženost mezi plochou oken a zbytkem fasády .
    Nejsem stavební architekt, ale jsou domy, na kterých můžu nechat oči a při pohledu na jiné domy se otřepu odporem.
    Na toto téma napíšu příspěvek, protože mně tato problematika zajímá.
    Když budeš mít náladu, tak se kukni.
    Řiď se citem a funkčností.
    Měj se pěkně
    Jaromila

    OdpovědětVymazat
  7. No jó, jenže v původních nákresech ze starých let jsou okna dělená na tři části, jinak úplně holá - a to je pro mně neštěstí, zkusím ještě udělat návrhy bez těch tenkých lepených mřížek a udělat spíš nahoře vodorovnou ventilačku....
    Každopádně moc díky všem za názory!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Veve, môj názor - držala by som sa pôvodného čo najviac, vynechala by som zbytočné nalepené mriežky, ktoré iba imitujú pôvodné drevené priečky. Za pokus stojí aj osloviť miestneho stolára (truhláře) - možno by vyrobil drevené okná lacnejšie, než plastové z veľkovýroby. Za opýtanie nič nedáte :-) Čím viac sú plastové členené, tým menej svetelnej plochy majú - majú veľmi hrubé rámy. Ak sa obávaš pôvodných nečlenených okien, pozri si prosím prvú fotku v mojom článku zo 16.8.2010, sú to pôvodné drevené okná, zhodou okolností tiež z baníckej osady, z 30. rokov. Šťastnú ruku pri výbere ;-) L.

    OdpovědětVymazat
  9. Typ 1 varianta 2
    v oknech co nejmenší mřížka
    hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  10. Veve, plně chápu, že volba padla nakonec na plastová okna. Jsou mnohem praktičtější a holt v tomto případě je lepší výhra praktičnosti nad estetikou (mluvím z vlastních zkušeností). Ale estetika plastových oken má podle mě svoje hranice a to jsou právě ty nalepované mřížky. Mě osobně se nelíbí vůbec, protože je prostě vidět, že je to jen takové "šméčko". Držela bych se také co nejvíc původních plánů a udělala okna jak píšeš, že tam jsou zakreslena. Určitě nebudeš litovat, takto půjde do domu víc světla a aranžování na parapetech bude určitě veselejší! Domeček je velmi zajímavý a když se pěkně "opráší" bude to nádhera! Renata

    OdpovědětVymazat
  11. Přidávám se k typu 1, var. č. 2...A skáču radostí nad tím krásným domečkem! To bude taková paráda, až ho dáte dokupy. I když se na to už určitě moc těšíš (těšíte), tak budování a vymýšlení a plánování je podle mě ta nejkrásnější a nejzábavnější věc, když si člověk koupí dům. Nebavilo by mě koupit si dokonalost, do který bych se jen nastěhovala a šlus. Přeju krásný začátek nového týdne ... a nové životní kapitoly ;-) Vivi

    OdpovědětVymazat
  12. Holky, měla jsem tajné přání zrenovovat stará okna... nicméně po zjištění, že nejsou původní ale paneláková, přidaná před 30ti lety, pryč s nima!
    Jinak varianta 1 vede, děkuji moc všem za komentáře :-)

    OdpovědětVymazat