9. 9. 2011

Komoda z domu na zbourání

Kamarád má pizzerii v Marktredwitzu. Teď ve stejném městě přikoupil komplex tří starých domů (17., 18. a 19. století). Ten nejstarší zůstane stát, ostatní dva už se bourají.
Měla jsem to štěstí, že jsem je stihla prolézt ještě předtím, než se do nich nedalo ani vejít. Vyřezávané vrzající schody, dřevěné dveře i okna, malované houpající se stropy, zatuchlé koberce, art-deco tapety... a nábytek. Spousta nábytku!

Přivezla jsem si starou červenou komodu, které chybí jedna úchytka a hodil by se jí nový barvený kabátek. Je jasně červená, ošuntělá, krásná.
Zatím si lebedí v naší předsíni, barvou se hodí k nadcházejícímu podzimu. Mám nachystanou bílou a stříbrně šedou barvu, ale zatím nemám to srdce ji přemalovat. Nějak mě nadchla taková, jaká je a kromě nových úchytek a přelakování horní desky ji asi nechám takovou, jakou jsme ji přivezli.

Doufám, že se do Marktredwitzu dostanu znova ještě dřív, než kamarád spálí i ty dvě úžasné skříně, které jsem si vyhlédla (bohužel už potřebuje bourat a nemá k tomu nábytku žádný vztah, takže ničí a ničí... nebo daruje za odvoz - sama ale nevím, co v této chvíli ještě přežívá v celku a co je v hromadě na dvoře).

Myslím, že taková prohlídka domu ze 17.století s původním vybavením se mi už nenaskytne. Prolezla jsem jej kompletně od sklepa po dvoupatrovou půdu, včetně přilehlé původní pekárny (která se teď předělává na restaurační kuchyni). V noci se mi o tom i zdálo, cítila jsem znovu tu zvláštní atmosféru... akorát si říkám, že jsem pěkný debil, vevnitř jsem totiž nevyfotila ani ťuk, ani jeden jediný detail těch květovaných tapet, keramických kohoutků a smaltovaných umyvadel. Zato zvenku mám fotek spoustu, dělala jsem mu totiž vizualizaci přestavby.


Ach... tak snad to ještě jednou stihnu :-)

7 komentářů:

  1. Aj takto vyzerá skvelo, dáva také teplo tou červenou:) My sme podobne prišli krátko po svadbe k jednému rovnako červenému nábytku zrejme do jedálne, šupli sme ho do vtedy ešte komplet prázdnej obývačky a teraz po ôsmich rokoch je tam ešte stále doladený bordovou sedačkou a prvkami do červena, takže vlastne udáva hlavný farebný tón celej miestnosti a som ním stále očarená:))
    Pekné dni Gabi

    OdpovědětVymazat
  2. Závidím, závidím, závidím.. Prolézat takové domy muselo být úžasné, vůbec se nedivím, že se ti o tom i zdálo :-)

    OdpovědětVymazat
  3. a nemohla bych jet příště s Tebou? Bych si vzala foťák a trošku bych si zafotila...

    OdpovědětVymazat
  4. Eli, já se zeptám, kdy tam zasejc můžu jet, ale chtělo by to co nejdřív, dokavaď tam něco stojí...

    OdpovědětVymazat
  5. Veve, našla si poklad a je jich tam víc...doufám, že si už na cestě! Těším se na fotky!
    Pohodový večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  6. páni, zachraňování starého nábytku mi přijde bezvadné, hlavně že se dneska všude dokola prodávají nové věci ,,s patinou". máš super blog!
    http://rozaroll.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Veve, aj keď si nefotila, opísala si to tak, že ten interiér úplne pred sebou vidím. Škoda, ak to všetko odíde do nenávratna... Komoda je super úlovok! L

    OdpovědětVymazat