23. 9. 2011

Moje dílna


Zařizuju si dílnu.

Mám vystudovanou oděvní školu a ještě jsem se dva roky mořila na vyšší odborné, kde jsem se pokoušela studovat Textilní výtvarnictví (do třeťáku jsem už nešla, radši jsem si našla práci a užívala si prvních vlastních peněz).

Dnes se k tvoření pomalu vracím. V práci stejně sedím pořád u počítače, takže v mojí dílničce tvořím hlavně rukama :-)
Nejdřív jsem si přivezla šicí stroj, který jsem dostala k patnáctinám. Teď jsem si pořídila ještě jeden - na těžké materiály. Na aukru jsem si zakoupila šuplíkový stůl pod stroje a pak ještě jeden, na stříhání.
Vzhledem k nefunkčnímu topení v mém mega kutlochu jsem koupila i elektrický fukar.
Od babičky, tchýně a kamarádky jsem vydyndala pár kilo odstřižků, stužek a lemovek.
Šuplíky se kromě drátů, brusného papíru, štětců a kleštiček začaly plnit i tiskátky všeho druhu, jeden je plný barev na všemožné materiály a v komůrce se na mě těší starý malířský dekorovací váleček.
Velkometrážní látky mají své místo ve skříni a čekají, až se mi bude chtít narýsovat střih na mou vytouženou sukni, kabát, tuniku.... vždyť to znáte. Oděvní tvorba mě ale zas až tak neláká, spíš mě baví interiérové doplňky - hlavně obrazy. Takže o zeď se teď navíc opírá pár rámů a snad jich bude jen a jen víc.


Tímto příspěvkem jsem vlastně jen chtěla vyjádřit radost z nového (vlastně starého) šicího stroje, sady písmenkových razítek a pocitu, že i když ten náš domek není ideální polohou ani současným stavem, tak tu prostě mám "svoje" místo, kde můžu mít binec, psi se můžou válet na zemi, na pohovce i v křesílkách a já si tu můžu dělat co chci. Aspoň z toho mám takový dobrý pocit, rozhodně mi to trochu zvedá náladu po včerejším "rodinném usnesení", že stěhování nebude. Zatím. Ale shodli jsme se, že zamýšlená rekonstrukce Roubalky proběhne v lehčím duchu (bez podlahového topení, francouzského okna, přesunu kuchyně, dvou koupelen, obložkových zárubní, dřevěné podlahy, zděné garáže a dalších pár maličkostí, díky kterým ušetříme ale i tak budeme moci bydlet kvalitně). A až domek nabyde na prodejní hodnotě, tak se budem koukat po něčem jiném. A já budu mít konečně ty slepice, králíky, možná i ovečku, kozu a na zahradě pořádnou švestku! :-)

Jinak na poslední fotce jde vidět, jak jsem zkoušela starý Veritas (ano, to je můj "nový" stroj). Je to chňapka na naši rodinnou usedlost na Vraným, kam večer odjíždíme na víkend.

4 komentáře:

  1. Veve, hezky si užij víkedn a přeju hodně radosti z tvoření! Dílnu máš parádní!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jéje, tak na to, až si budu zařizovat svou pracovnu, jsem se těšila úplně nejvíc! Je to velká kreativní zábava! Nádherná dílnička, tam se to bude tvořit! ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Veve, jsem ráda, že jste s mužem došli k nějakému společnému souhlasu a myslím, že docela rozumnému. Myslím, že my v Čechách se k "nemovitostem" dost poutáme, ono taky když tam nechá člověk pot i krev není divu, ale vždycky se dá začít znovu a třeba už to díky předchozím zkušenostem tolik bolet nebude. Taky přílišnému množství sousedů neholdujeme a moc jsem chtěla blíž k přírodě, ale po dlouhém rozmýšlení a obhlížení pozemků před lety jsme rozhodli zůstat ve městě. Kvůli zmenšení množstí sousedů jsme dokonce raději postavili u silnice, není sice nijak frekventovaná, ale je a mám z ní hrůzu. Všude je něco a vše má své pro a proti .o). Dílničku strašně moc závidím. Starou veritasku a množství materiálů, barviček, pláten atd. vlastním taky. Ale zatím jsou rozstrkané po bytě a i v novém si chvilku budou muset počkat až bude pracovna i více času. Těším se, že se s námi podělíš o své výtvory! Čára .o)

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Veve, držím palce v tomto rozhodovaní. Do rozsiahlej prestavby sa ja osobne nerada púšťam, pretože človek nikdy nevie... Videla som niekoľko prerobených domov podľa vkusu a možností predchádzajúcich majiteľov a okrem ceny prestavaného domu by som musela investovať ešte do prestavby podľa môjho vkusu... Preto nie som zástancom radikálnych zásahov :-)
    Dielnička vyzerá útulne, dvere sú nádherné a určite Ti budú spod rúk vychádzať krásne diela. L

    OdpovědětVymazat